fbpx

Programový koordinátor Tomáš Hudák upozorňuje na týchto päť filmov z programu

31. augusta 2019

Tomáš Hudák vyberá svoju päticu programových tipov.

The Souvenir / r. Joanna Hogg

Mladá ambiciózna študentka filmu začína svoju prvú vážnu známosť s charizmatickým a záhadným mužom. Ako sa oddáva tomuto vzťahu, snaží sa oddeliť skutočnosť od fikcie. Lenže tento vzťah sa nebezpečne blíži k zničeniu jej snov.

Zombi Child / r. Bertrand Bonello

Haiti v roku 1962. Muža vzkriesia z mŕtvych, len aby ho poslali do pekla plantáží s cukrovou trstinou. O 55 rokov neskôr v Paríži prezradí haitské dievča rodinné tajomstvo skupinke nových kamarátok, no ani vo sne by jej nenapadlo, že tento neobyčajný príbeh presvedčí spolužiačku so zlomeným srdcom vykonať nepredstaviteľné.

Naposledy v Macau / The Last Time I Saw Macao / r. João Pedro Rodrigues, João Rui Guerra da Mata

João Rui prežil v Macau svoje detstvo, no tridsať rokov sa do tohto mesta nevrátil. João Pedro pozná Orient iba vďaka filmom, literatúre a obrazom. Spolu sa vydávajú na cestu pomôcť dávnej priateľke Joãa Ruia, na cestu mestským labyrintom, v ktorom sa miešajú osobné spomienky s fikciou. Výsledkom je emocionálna geografia a film noir v jednom.

Bisbee ‘17 / r. Robert Greene

Sto rokov po udalostiach v meste Bisbee, keď obyvatelia násilne obkľúčili približne 1200 štrajkujúcich baníkov – zväčša imigrantov – a vyviezli ich do púšte v Novom Mexiku, sa pripravuje veľká rekonštrukcia tejto tragédie. Dokumentárny western na hranici s performanciou a aktivizmom sleduje schopnosť miestnych ľudí vyrovnať sa s temnou minulosťou – osobné príbehy sa prepletajú s vysokou politikou, snaha ospravedlniť masový únos naráža na traumy blízkych a prítomnosť je možno hrozivo podobná minulosti.

MS Slavic 7 / r. Sofia Bohdanowicz, Deragh Campbell

Fascinujúci film z prostredia archívu, ktorý mieša rodinnú históriu s fikciou, sleduje mladú ženu Audrey a jej snahu pochopiť básne svojej prastarej mamy Zofie Bohdanowiczowej. Objavuje listy, ktoré si písala s ďalším exilovým básnikom Józefom Wittlinom, a ponára sa do ich intímnej minulosti, zatiaľ čo sama čelí existenciálnym problémom. Spájajúc tiché scény čítania listov v archíve s diskurzívnymi monológmi, v ktorých Audrey artikuluje svoje objavy, film sleduje emocionálnu cestu bádania.